vášwelnestréner
Ing. Alena Goralková
Ing. Adam Goralka
Vaši osobní wellness tréneri

Cviky
  • Cviky
  • Cviky na chudnutie
  • Cviky na brucho
  • Tabuľky
  • Glykemický index
  • Kalorické hodnoty
  • Najnovšie články
  • Vlašské orechy ...
  • Zázvor
  • Ako prestať fajči...
  • Ovocie a chudnutie
  • Plávanie – výbo...
  • Najčítanejšie články
  • Tabletky na chudnutie
  • Diétny jedálniček
  • Cviky na chudnutie
  • Zdravá výživa
  • Ako schudnúť
  • Rýchle chudnutie
  • Detoxikácia
  • Program na chudnutie
  • Bolesti hlavy, migréna
  • Aby chudnutie ...
  • Diéty na chudnutie
  • Hladovka
  • 90 dňová diéta
  • Podľa krvných skupín
  • Kapustová diéta
  • Dukanova diéta
  • Delená strava
  • Užitočné linky

    Viac o cvikoch na chudnutie

    - Cviky na chudnutie

    Viac o chudnutí

    - Ako schudnúť

    Viac o krotiteľoch

    - Krotitelia tukov

    Všetko o diétach

    - Diéta - Účinné diéty






    Ovocie a chudnutie
    Ovocie a chudnutie. Zaujímavá téma. Ovocie je zdravé ale kalorické hodnoty sú vyššie. Taktiež nutričné hodnoty sú vysoké (sacharidy). Takže môžem jesť ovocie pri chudnutí? Okrem toho je najväčšia nevýhoda ovocia pri chudnutí prevažne stredný glykemický index.

    Ovocie sa vyznačuje tým, že nám väčšinou chutí. Ovocie patrí medzi menšinu potravín, ktoré sú chutné a zároveň zdravé. Ale pokiaľ chcete schudnúť, tak s ovocím opatrne.

    Výhody ovocia pri chudnutí

    • Ovocie Vám kvôli sladkej chuti môže nahradiť sladkosti
    • Ovocie je zdrojom vlákniny a veľkého množstva vitamínov
    • Ovocie Vás osvieži, je ľahko stráviteľné

    Nevýhody ovocia pri chudnutí

    • Vyššia kalorická hodnota ovocia v porovnaní so zeleninou
    • Ovocie zväčša nemá nízky glykemický index
    • Ovocie rýchlejšie zvýši hladinu cukru v krvi, čo môže mať za následok skoršie vyhladnutie a dodatočné chúťky

    Kedy a ako jesť ovocie pri chudnutí

    Ovocie je najlepšie jesť 1 – 2 krát denne, najlepšie doobeda, najneskôr však do 15.00 hod. Pokiaľ si zaužívate, že ovocie budete jesť napr. na desiatu, tak chudnutiu určite neublížite. Na druhej strane 1 – 2 kúsky ovocia denne nepokryjú dostatočne potrebné množstvo vitamínov, potrebných pre Váš organizmus – nielen pri chudnutí. Preto v poobedňajších a večerných hodinách sa snažte každé jedlo doplniť o zeleninu.

    Kalorické hodnoty ovocia

    Je pravda, že ovocie je omnoho menej kalorické ako sladkosti (pri porovnaní 100g), ale pokiaľ sa na to pozrieme s pohľadu množstva, tak je to úplne o niečom inom. Napríklad 2 jablká môžu mať aj 400 gramov, alebo určite dokážete zjesť 300 až 400 gramov hrozna na posedenie. To v porovnaní s tabličkou čokolády (100g) má určite vyššiu kalorickú hodnotu. Preto energetická, hodnota ovocia je na zjedené množstvo dosť vysoká. Nutričné hodnoty ovocia nám prezradia, že síce ovocie nemá žiadny tuk, ale tých sacharidov je naozaj dosť.

    Pozrite si stručnú a prehľadnú tabuľku – kalorické hodnoty a nezabudnite si kalorické hodnoty prerátať podľa hmotnosti ovocia. Kliknite si „tabuľka – kalorické hodnoty

    Pokiaľ Vás zaujímajú aj nutričné hodnoty ovocia, pozrite si podrobnú tabuľku nutričných hodnôt. Kliknite si „energetické a nutričné hodnoty ovocia
    Tipy a rady na chudnutie a zdravie zdarma.

    Meno: 


    Email: 


    Články