Access denied, unknown user ''Access denied, unknown user '' Zdravie,chudnutie-ako schudnúť: Chudnutie a tuky

vášwelnestréner
Ing. Alena Goralková
Ing. Adam Goralka
Vaši osobní wellness tréneri

Cviky
  • Cviky
  • Cviky na chudnutie
  • Cviky na brucho
  • Tabuľky
  • Glykemický index
  • Kalorické hodnoty
  • Najnovšie články
  • Vlašské orechy ...
  • Zázvor
  • Ako prestať fajči...
  • Ovocie a chudnutie
  • Plávanie – výbo...
  • Najčítanejšie články
  • Tabletky na chudnutie
  • Diétny jedálniček
  • Cviky na chudnutie
  • Zdravá výživa
  • Ako schudnúť
  • Rýchle chudnutie
  • Detoxikácia
  • Program na chudnutie
  • Bolesti hlavy, migréna
  • Aby chudnutie ...
  • Diéty na chudnutie
  • Hladovka
  • 90 dňová diéta
  • Podľa krvných skupín
  • Kapustová diéta
  • Dukanova diéta
  • Delená strava
  • Užitočné linky

    Viac o cvikoch na chudnutie

    - Cviky na chudnutie

    Viac o chudnutí

    - Ako schudnúť

    Viac o krotiteľoch

    - Krotitelia tukov

    Všetko o diétach

    - Diéta - Účinné diéty






    Chudnutie a tuky
    Chudnutie a tuky


    Väčšina obéznych ľudí resp. ľudí s nadváhou sa domnieva, že ich najväčším nepriateľom pri regulácii hmotnosti (chudnutí) je tuk. Čo ale nemusí byť úplne pravda. Pokiaľ jedávate vyslovene mastné jedlá ako mastné mäso, maslo, zákusky alebo stále vyprážate(jedlá s vysokým podielom tuku), tak tým najväčším nepriateľom je tuk. V takom prípade stačí obmedziť tieto jedlá, a malo by sa to prejaviť určitou reguláciou hmotnosti. Prečo „malo by sa“ – na reguláciu hmotnosti vplýva aj veľa iných faktorov a samotné obmedzenie prísunu pár gramov tukov sa výraznejšie (alebo vôbec) nemusí prejaviť na schudnutí.

    Napríklad taká čokoláda. Pozerali ste si niekedy jej nutričné hodnoty. Keď sa pozriete na obal, tak zistíte, že tuky sú zastúpené cca 30%, sacharidy cca 60-70%, zopár bielkovín, tak zistíte, že to nie sú tuky, ktoré majú najväčšie zastúpenie. Sú to sacharidy. A sacharidy je iný názov pre cukry. A sme doma. Cukry majú síce o niečo menej kalórií ako tuky, ale keďže to zastúpenie je viac ako dvojnásobné oproti tukom (platí pri čokoláde), tak za najväčšieho nepriateľa pri chudnutí môžeme označiť cukor. Približne takýto pomer platí aj pri iných typoch sladkostí. A to sme zatiaľ iba pri sladkostiach.

    Ak sa pozrieme na iné jedlá nápoje (sladené), tak zistíme, že tá potvora „cukor“ je všade. Ako príklad. 2 dcl džúsu (čo väčšina ľudí považuje za zdravý nápoj) môže obsahovať minimum tukov (zanedbateľné množstvo) a až 4-5 lyžičiek cukru. A to sú poriadne kalórie. Viac v článku „Chudnutie a cukor“

    Autor: Adam Goralka – wellness tréner


    Súvisiace články:
    - Chudnutie ako nezlyhať
    - Chudnutie a cvičenie
    - Chudnutie a cukor

    Pre objednanie programu na chudnutie alebo pre viac info kliknite SEM
    .

    Články