Access denied, unknown user ''Access denied, unknown user '' Zdravie,chudnutie-ako schudnúť: Bielkovinové jedlá - proteínová strava

vášwelnestréner
Ing. Alena Goralková
Ing. Adam Goralka
Vaši osobní wellness tréneri

Cviky
  • Cviky
  • Cviky na chudnutie
  • Cviky na brucho
  • Tabuľky
  • Glykemický index
  • Kalorické hodnoty
  • Najnovšie články
  • Vlašské orechy ...
  • Zázvor
  • Ako prestať fajči...
  • Ovocie a chudnutie
  • Plávanie – výbo...
  • Najčítanejšie články
  • Tabletky na chudnutie
  • Diétny jedálniček
  • Cviky na chudnutie
  • Zdravá výživa
  • Ako schudnúť
  • Rýchle chudnutie
  • Detoxikácia
  • Program na chudnutie
  • Bolesti hlavy, migréna
  • Aby chudnutie ...
  • Diéty na chudnutie
  • Hladovka
  • 90 dňová diéta
  • Podľa krvných skupín
  • Kapustová diéta
  • Dukanova diéta
  • Delená strava
  • Užitočné linky

    Viac o cvikoch na chudnutie

    - Cviky na chudnutie

    Viac o chudnutí

    - Ako schudnúť

    Viac o krotiteľoch

    - Krotitelia tukov

    Všetko o diétach

    - Diéta - Účinné diéty






    Bielkovinové jedlá - proteínová strava

    Bielkovinové jedlá, resp. proteínová strava je základom úspešného chudnutia. Bielkovinová strava zamedzí úbytku svalovej hmoty pri chudnutí, čo zabezpečí lepšie chudnutie ale i predpoklad na zabránenie jojo efektu.

    Najlepšia proteínová potravina je sója (obsahuje veľa kvalitných bielkovín)– mala by byť súčasťou nášho jedálnička nielen pri chudnutí. V dnešnej dobe je možností ako konzumovať sóju neúrekom – sójové mlieko, sójové jogurty, klíčky, sójový chlieb, rožok, tofu,...

    Samozrejme, že nemôžeme jesť len sójú. Iné bielkovinové jedlá vhodné na chudnutie, ktoré obsahujú dosť bielkovín sú v nasledujúcich riadkoch. Nájdete tam množstvo potraviny, ktoré obsahuje 10 gramov bielkovín –proteínov:

    2 vajíčka, 50 gramov kuracích pŕs, 40 gramov morčacích pŕs, 90 gramov ovsených vločiek, 40 gramov slnečnicových semienok, 50 gramov chudej šunky, 50 gramov rýb, cca 50 gramov orechov, 300 gramov zemiakov, 120 gramov naturálnej ryže, 30 gramov sóje, 160 gramov pečiva,40 gramov mozarelly, 3 dcl mlieka, 250 gramov jogurtu,

    Dostatočne bielkovinová strava pri chudnutí je taká pri ktorej zjeme aspoň 1 gram bielkovín na 1 kilogram hmotnosti


    Doporučené potraviny s obsahom bielkovín pri chudnutí – proteínové jedlá
    1. Morské plody
    2. Chudé mäso (bez kože)
    3. Nízkotučné mliečne výrobky
    4. Vajíčka
    5. Ryža, v malom množstve zemiaky
    6. Sója – a ostatné strukoviny
    7. Ryby
    8. Šunka- chudá – morčacia, kuracia – najlepšie priamo s prsíčok
    9. Pečienka, ľadvinky,.

    Pozor na kalórie, niektoré bielkovinové jedlá obsahujúce dosť bielkovín majú aj veľa kalórií
    1. Tučné mäso – bravčové, kačacie, baranie,
    2. Párky, paštéty, slanina, klobásy, salámy
    3. Ryby – v oleji
    4. Tučné mliečne výrobky
    5. Orechy,
    6. Pečivo

    Adam Goralka – tréner chudnutia
    www.wellness-tréner.sk
    www.akoschudnut.tym.sk

    Zaujímavé:
    Kalorické hodnoty potravín – tabuľka
    Čo je najlepšie na chudnutie
    Program na chudnutie
    Články